Koniunktura konsumencka - Marzec 2014 r. | Publikacje | GUS - Portal Informacyjny

Koniunktura konsumencka - Marzec 2014 r.

W marcu bieżącego roku obecne i przyszłe nastroje konsumenckie ocenianie na podstawie wskaźników syntetycznych uległy nieznacznemu pogorszeniu.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył się o 0,9 p. proc. i ukształtował się na poziomie –21,0.

Spośród składowych wskaźnika najbardziej pogorszyły się oceny odnoszące się do obecnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (dla obu wskaźników spadek o 2,5 p. proc.), a w nieco mniejszym stopniu dotyczące dokonywania ważnych zakupów (spadek o 1,6 p. proc.). Poprawiły się natomiast oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 1,8 p. proc.).

W porównaniu do marca 2013 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 8,4 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie -24,4 (spadek o 0,2 p. proc.).