Koniunktura konsumencka - styczeń 2021 roku | Publikacje | GUS - Portal Informacyjny

Koniunktura konsumencka - styczeń 2021 roku

Częstotliwość wydania
miesięczna

W styczniu 2021 r. odnotowano niewielkie pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnej poprawie przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -25,1a i był o 0,2 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

 


a Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W okresie 04-14.01.2021 r. przeprowadzono metodą wywiadu telefonicznego 1190 wywiadów.