Koniunktura konsumencka - listopad 2025 r. | Publikacje | GUS - Portal Informacyjny

Koniunktura konsumencka - listopad 2025 r.

Częstotliwość wydania
Miesięczna

W listopadzie 2025 r. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich (w stosunku do poprzedniego miesiąca) dotyczących obecnej sytuacji przy jednoczesnym pogorszeniu nastrojów dotyczących przyszłej sytuacji. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł minus 9,9a i był o 1,0 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.


Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W okresie 03-13.11.2025 r. przeprowadzono 1317 wywiadów.